وضعيت آب و هوا
در حال لود آب و هواwaiting
True

اوقات شرعي

شماره های پاسخگویی

شماره پاسخگو

جهتمشاهده و پرداخت الکترونیکی صورتحسابهای گاز،با درج شماره اشتراک خود در کادر زیر،کلید مشاهده را بزنید
نحوه محاسبه گازبها

صورتحساب گاز طبيعي

سامانه پیام کوتاه جدید
  • 1397/3/21 دوشنبه سامانه پیام کوتاه جدید

    به اطلاع مردم شهید پرور استان آذربایجان غربی می رساند ،واحد فناوری اطلاعات شرکت گاز استان در راستای  به کارگیری سیستم نوین ارتباطی به منظور اجرای طرح تکریم ارباب رجوع ، کاهش ترافیک شهری، کاهش آلودگی هوا و اطلاع رسانی الکترونیک و ... از سال 1390 اقدام به راه اندازی سیستم پیام کوتاه (sms)نموده است که امکانات زیر را برای مشترکین فراهم آورده است.

    دریافت آخرین صورتحساب قبض گاز:    

    با استفاده از این امکان کلیه مشترکین سطح استان می توانند با ارسال شماره اشتراک 12 رقمی خود به شماره 300019404 اطلاعات آخرین صورتحساب خود اعم از مبلغتاریخ قبلی- تاریخ فعلی- شناسه قبض- شناسه پرداخت را دریافت و با سیستم پرداخت غیر حضوری همانند پیانه فروشگاهی، اینترنت، خودپرداز،وب کیوسک و ... اقدام به پرداخت صورتحساب خود نمایند

    مثال:022040302010


    اعلام کارکرد کنتور:

    با استفاده از این امکان کلیه مشترکین سطح استان می توانند در صورت دریافت برگ اخطار قرائت نسبت به ارسال کارکرد کنتورخود اقدام نمایند. بدین ترتیب نیاز به مراجعه حضوری مشترکین به ادارات گاز نمی باشد .برای این کار کافی است ارقام سیاه رنگ کنتور خود را یادداشت نموده و به همراه شماره اشتراک 12 رقمی به صورت زیر به شماره 300019404 ارسال نمایند.

    ارقام سیاه رنگ*شماره اشتراک

    مثال:1234*022040302010

    موارد مهم:

    فقط اطلاعات درخواستی طبق نمونه ها(مثال ها) ارسال گردد. متن دیگری درج نگردد

    -حتما اعداد به صورت انگلیسی تایپ شود

    - یادآوری می گردد ارائه این خدمات از طرف شرکت گاز رایگان انجام می پذیرد صرفا هزینه ارسال و دریافت پیامک لحاظ می گردد.

سامانه پیام کوتاه جدید
  • 1397/3/20 يكشنبه سامانه پیام کوتاه جدید

    به اطلاع مردم شهید پرور استان آذربایجان غربی می رساند ،واحد فناوری اطلاعات

    شرکت گاز استان در راستای  به کارگیری سیستم نوین ارتباطی به منظور اجرای طرح

    تکریم ارباب رجوع ، کاهش ترافیک شهری، کاهش آلودگی هوا و اطلاع رسانی الکترونیک

    و ... از سال 1390 اقدام به راه اندازی سیستم پیام کوتاه (sms)نموده است که امکانات

    زیر را برای مشترکین فراهم آورده است.

     

     دریافت آخرین صورتحساب قبض گاز:

     

    با استفاده از این امکان کلیه مشترکین سطح استان می توانند با ارسال شماره اشتراک

    12 رقمی خود به شماره 300019404 اطلاعات آخرین صورتحساب خود اعم از مبلغ –

    تاریخ قبلی- تاریخ فعلی- شناسه قبض- شناسه پرداخت را دریافت و با سیستم پرداخت

    غیر حضوری همانند پیانه فروشگاهی، اینترنت، خودپرداز،وب کیوسک و ... اقدام به

    پرداخت صورتحساب خود نمایند

    مثال:022040302010

    اعلام کارکرد کنتور

    با استفاده از این امکان کلیه مشترکین سطح استان می توانند در صورت دریافت برگ

    اخطار قرائت نسبت به ارسال کارکرد کنتورخود اقدام نمایند. بدین ترتیب نیاز به مراجعه

    حضوری مشترکین به ادارات گاز نمی باشد .برای این کار کافی است ارقام سیاه رنگ

    کنتور خود را یادداشت نموده و به همراه شماره اشتراک 12 رقمی به صورت زیر به

    شماره 300019404 ارسال نمایند.

    ارقام سیاه رنگ*شماره اشتراک

     

    مثال:1234*022040302010

     

    موارد مهم

    فقط اطلاعات درخواستی طبق نمونه ها(مثال ها) ارسال گردد. متن دیگری درج نگردد

    -حتما اعداد به صورت انگلیسی تایپ شود

    - یادآوری می گردد ارائه این خدمات از طرف شرکت گاز رایگان انجام می پذیرد صرفا هزینه ارسال و دریافت پیامک لحاظ می گردد.

     


روش های پرداخت الکترونیکی قبوض
  • 1397/3/20 يكشنبه روش های پرداخت الکترونیکی قبوض

    هیئت وزیران در جلسه مورخ 5/5/1384 آیین‌نامه گسترش بهره‌برداری از خدمات پول الکترونیکی را بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصاد و دارایی به شرح زیر تصویب کرده است:
    ماده1- به منظور ایجاد تسهیلات و ارتقای کیفیت خدمات به مردم و در جهت تحقق بند 4 ماده 10 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران- مصوب 1383 – کلیه بانک‌های کشور (دولتی و خصوصی) موظفند نسبت به صدور انواع کارت پول الکترونیکی(اعتباری، پیش‌پرداخت)و نصب تجهیزات مربوط از قبیل دستگاه‌های خود‌پرداز(ATM )و پایانه فروش (POS ) و پرداخت اینترنتی جهت استفاده فر‌آیند خرید و فروش کالا و خدمات در کشور اقدام کنند. مشارکت بخش خصوصی مطابق ضوابط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز است.
    ماده2- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، ضوابط و مشخصات فنی- اجرایی مربوط به نظام و فرآیند بانکداری الکترونیکی اعم از داخلی و بین‌المللی و تجهیزات خدمات پول الکترونیک از قبیل انواع کارت‌پول الکترونیکی، انواع دستگاه‌های الکترونیکی دریافت و پرداخت مثل پایانه فروش (POS) و خودپرداز (ATM)، شرایط فعالیت‌ شرکت‌های بخش خصوصی در ارائه خدمات پول الکترونیکی، ایجاد مرکز پایاپای بین بانکی، پرداخت اینترنتی، نحوه صدور گواهی دیجیتال مورد نیاز شبکه بانکی و همکاری‌های بین‌المللی در ارائه خدمات پول الکترونیکی در داخل و خارج از کشور با هماهنگی سیاست‌های تجارت الکترونیکی تهیه، تصویب و ابلاغ و نظارت می‌کند. کلیه دستگاه‌های کشور موظف به رعایت استاندارد‌های مذکور در خدمات مربوط هستند.
    ماده3- مؤسسات بیمه‌گر موظفند نسبت به تهیه و ارائه خدمات بیمه‌ای نوین مناسب با نیاز‌های جدیدبانکداری الکترونیکی و تجارت الکترونیکی اقدام کنند. شورای عالی بیمه کشور مسئول ایجاد هماهنگی لازم است.
    ماده4- دستگاه‌های دولتی، شرکت‌ها و نهادها موظفند کلیه پرداخت‌های کمک‌های غیر‌نقدی به کارکنان خود را به جای بن کاغذی با استفاده از انواع کارت‌های اعتباری پول الکترونیکی انجام دهند. کلیه فروشگاه‌های سراسر کشور با استفاده از شبکه خدمات الکترونیکی بانک‌ها می‌توانند مبادرت به خرید و فروش کالا و خدمات مربوطبه این بن‌ها کنند.خزانه‌داری کل کشور هماهنگی و نظارت بر تحقق این فعالیت‌ها را بر‌عهده خواهد داشت.
    ماده5- کلیه سازمان‌های صادر کننده قبوض پرداخت و دریافت موظفند تمهیدات لازم را برای پرداخت و دریافت الکترونیکی با استفاده از ابزار‌های مذکور در ماده 1 این آیین‌نامه و یا محیط اینترنت فراهم کنند. از آغاز 1385 با تصویب شورای اقتصاد خدمات دریافت قبوض در شعب بانک‌ها (خدمات غیر الکترونیکی) بر اساس تعرفه واقعی خواهد بود.
    ماده6- به‌منظور به روز‌آوری و شفاف‌سازی حساب‌های دولتی (منابع، مصارف، هزینه، در‌آمد) وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل کشور) موظف است کلیه حساب‌های دولتی در کشور را طی 6 ماه از حساب‌های عادی به صورت حساب‌های متمرکز (قابل پرداخت و دریافت در محیط شبکه‌های الکترونیکی و اینترنتی و بر خط در سراسرکشور) تبدیل کند.
    ماده7- به منظور ارائه خدمات بهینه و برقراری تسهیلات اداری و اجرایی برای مردم و تکریم ارباب‌رجوع برای کلیه پرداخت‌های هزینه خدمات و کالاهایی که توسط دستگاه‌های دولتی، شرکت‌ها، موسساتی که شمول آنها مستلزم ذکر نام است، ارائه می‌شود رسید پرداخت وجه توسط انواع دستگاه‌های الکترونیکی از قبیل خودپرداز(ATM )، پایانه فروش (POS ) یا اینترنتی معتبر است. خزانه‌داری کل کشور اعمال هماهنگی و نظارت بر اجرای این رویه را بر‌عهده خواهد داشت.
    این مصوبه طبق نامه شماره 26019/ت 33359 ه. مورخ 10/5 /84 به وزارت امور اقتصادی و دارایی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ شده‌است.

    نتیجه گیری

    1 ــ  در راستای اجرای ماده اول آیین نامه گسترش بهره برداری از خدمات پول الکترونیکی ، مشترکین ما امیدوارند که هرچه سریعتر شرایط  پرداخت الکترونیکی قبوض از طریق تمامی دستگاه های ATM و POS موجود و همچنین سایت های اینترنتی تمامی بانک های دولتی و خصوصی ( مورد تایید بانک مرکزی ) فراهم شود .
    2 ــ در راستای اجرای ماده دوم آیین نامه مزبور ، مشترکین ما امیدوارند که بانک مرکزی به صلاحدید خود هر چه سریعتر آیین نامه ای در زمینه ساماندهی سایت های اینترنتی مذکور تهیه و ابلاغ نماید . با توجه به اهمیت مسائل مربوط به تبلیغات ، آموزش همگانی و کنترل سایت های قانونی قطعاً داشتن مجوز ، یکسان و استاندارد بودن سایت ها فرصت آفرین خواهد بود . 
    3 ــ در راستای اجرای ماده چهارم آیین نامه مزبور اکثر قریب به اتفاق دستگاه های دولتی ، شرکتها و نهادها پرداخت کمک های غیر نقدی خود را با استفاده از انواع کارت های خرید الکترونیکی انجام می دهند . تمامی کارتهای الکترونیک خرید بایستی مشابه کارت های الکترونیک نقدی امکان و قابلیت پرداخت الکترونیک قبوض از طریق تمامی ترمینال های تعریف شده خصوصاً دستگاههای ATM ، POS  و یا سایت های اینترنتی را داشته باشند .
    4 ــ در راستای اجرای ماده پنجم آیین نامه مزبور کلیه شرکت های صادر کننده قبوض بایستی هرچه سریعتر نسبت به تکمیل شرایط پرداخت الکترونیکی قبوض اقدام نمایند .
    5 ــ برای مسئول ملی نظارت بر حسن اجرای آیین نامه گسترش بهره برداری از خدمات پول الکترونیکی توفیق آرزو می کنیم . 

     


    هیئت وزیران در جلسه مورخ 5/5/1384 آیین‌نامه گسترش بهره‌برداری از خدمات پول الکترونیکی را بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصاد و دارایی به شرح زیر تصویب کرده است:
    ماده1- به منظور ایجاد تسهیلات و ارتقای کیفیت خدمات به مردم و در جهت تحقق بند 4 ماده 10 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران- مصوب 1383 – کلیه بانک‌های کشور (دولتی و خصوصی) موظفند نسبت به صدور انواع کارت پول الکترونیکی(اعتباری، پیش‌پرداخت)و نصب تجهیزات مربوط از قبیل دستگاه‌های خود‌پرداز(ATM )و پایانه فروش (POS ) و پرداخت اینترنتی جهت استفاده فر‌آیند خرید و فروش کالا و خدمات در کشور اقدام کنند. مشارکت بخش خصوصی مطابق ضوابط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز است.
    ماده2- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، ضوابط و مشخصات فنی- اجرایی مربوط به نظام و فرآیند بانکداری الکترونیکی اعم از داخلی و بین‌المللی و تجهیزات خدمات پول الکترونیک از قبیل انواع کارت‌پول الکترونیکی، انواع دستگاه‌های الکترونیکی دریافت و پرداخت مثل پایانه فروش (POS) و خودپرداز (ATM)، شرایط فعالیت‌ شرکت‌های بخش خصوصی در ارائه خدمات پول الکترونیکی، ایجاد مرکز پایاپای بین بانکی، پرداخت اینترنتی، نحوه صدور گواهی دیجیتال مورد نیاز شبکه بانکی و همکاری‌های بین‌المللی در ارائه خدمات پول الکترونیکی در داخل و خارج از کشور با هماهنگی سیاست‌های تجارت الکترونیکی تهیه، تصویب و ابلاغ و نظارت می‌کند. کلیه دستگاه‌های کشور موظف به رعایت استاندارد‌های مذکور در خدمات مربوط هستند.
    ماده3- مؤسسات بیمه‌گر موظفند نسبت به تهیه و ارائه خدمات بیمه‌ای نوین مناسب با نیاز‌های جدیدبانکداری الکترونیکی و تجارت الکترونیکی اقدام کنند. شورای عالی بیمه کشور مسئول ایجاد هماهنگی لازم است.
    ماده4- دستگاه‌های دولتی، شرکت‌ها و نهادها موظفند کلیه پرداخت‌های کمک‌های غیر‌نقدی به کارکنان خود را به جای بن کاغذی با استفاده از انواع کارت‌های اعتباری پول الکترونیکی انجام دهند. کلیه فروشگاه‌های سراسر کشور با استفاده از شبکه خدمات الکترونیکی بانک‌ها می‌توانند مبادرت به خرید و فروش کالا و خدمات مربوطبه این بن‌ها کنند.خزانه‌داری کل کشور هماهنگی و نظارت بر تحقق این فعالیت‌ها را بر‌عهده خواهد داشت.
    ماده5- کلیه سازمان‌های صادر کننده قبوض پرداخت و دریافت موظفند تمهیدات لازم را برای پرداخت و دریافت الکترونیکی با استفاده از ابزار‌های مذکور در ماده 1 این آیین‌نامه و یا محیط اینترنت فراهم کنند. از آغاز 1385 با تصویب شورای اقتصاد خدمات دریافت قبوض در شعب بانک‌ها (خدمات غیر الکترونیکی) بر اساس تعرفه واقعی خواهد بود.
    ماده6- به‌منظور به روز‌آوری و شفاف‌سازی حساب‌های دولتی (منابع، مصارف، هزینه، در‌آمد) وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل کشور) موظف است کلیه حساب‌های دولتی در کشور را طی 6 ماه از حساب‌های عادی به صورت حساب‌های متمرکز (قابل پرداخت و دریافت در محیط شبکه‌های الکترونیکی و اینترنتی و بر خط در سراسرکشور) تبدیل کند.
    ماده7- به منظور ارائه خدمات بهینه و برقراری تسهیلات اداری و اجرایی برای مردم و تکریم ارباب‌رجوع برای کلیه پرداخت‌های هزینه خدمات و کالاهایی که توسط دستگاه‌های دولتی، شرکت‌ها، موسساتی که شمول آنها مستلزم ذکر نام است، ارائه می‌شود رسید پرداخت وجه توسط انواع دستگاه‌های الکترونیکی از قبیل خودپرداز(ATM )، پایانه فروش (POS ) یا اینترنتی معتبر است. خزانه‌داری کل کشور اعمال هماهنگی و نظارت بر اجرای این رویه را بر‌عهده خواهد داشت.
    این مصوبه طبق نامه شماره 26019/ت 33359 ه. مورخ 10/5 /84 به وزارت امور اقتصادی و دارایی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ شده‌است.

    نتیجه گیری

    1 ــ  در راستای اجرای ماده اول آیین نامه گسترش بهره برداری از خدمات پول الکترونیکی ، مشترکین ما امیدوارند که هرچه سریعتر شرایط  پرداخت الکترونیکی قبوض از طریق تمامی دستگاه های ATM و POS موجود و همچنین سایت های اینترنتی تمامی بانک های دولتی و خصوصی ( مورد تایید بانک مرکزی ) فراهم شود .
    2 ــ در راستای اجرای ماده دوم آیین نامه مزبور ، مشترکین ما امیدوارند که بانک مرکزی به صلاحدید خود هر چه سریعتر آیین نامه ای در زمینه ساماندهی سایت های اینترنتی مذکور تهیه و ابلاغ نماید . با توجه به اهمیت مسائل مربوط به تبلیغات ، آموزش همگانی و کنترل سایت های قانونی قطعاً داشتن مجوز ، یکسان و استاندارد بودن سایت ها فرصت آفرین خواهد بود . 
    3 ــ در راستای اجرای ماده چهارم آیین نامه مزبور اکثر قریب به اتفاق دستگاه های دولتی ، شرکتها و نهادها پرداخت کمک های غیر نقدی خود را با استفاده از انواع کارت های خرید الکترونیکی انجام می دهند . تمامی کارتهای الکترونیک خرید بایستی مشابه کارت های الکترونیک نقدی امکان و قابلیت پرداخت الکترونیک قبوض از طریق تمامی ترمینال های تعریف شده خصوصاً دستگاههای ATM ، POS  و یا سایت های اینترنتی را داشته باشند .
    4 ــ در راستای اجرای ماده پنجم آیین نامه مزبور کلیه شرکت های صادر کننده قبوض بایستی هرچه سریعتر نسبت به تکمیل شرایط پرداخت الکترونیکی قبوض اقدام نمایند .
    5 ــ برای مسئول ملی نظارت بر حسن اجرای آیین نامه گسترش بهره برداری از خدمات پول الکترونیکی توفیق آرزو می کنیم . 

     

خدمات الکترونیک مشترکین
روال پرداخت الکترونیکی صورتحساب مشترکین
  • 1397/3/10 پنجشنبه روال پرداخت الکترونیکی صورتحساب مشترکین


    شرایط عمومی:
    1- مشترکین می باید در یکی از بانکهای کشور حساب بانکی داشته باشند « در برخی از بانکها نوع حساب تفاوت نمی کند ولی در برخی از بانکها فقط حساب‌های کارت مورد قبول می باشد.
    2-مشترکین می باید 2 رمز پرداخت غیر حضوری را از طریق تکمیل فرم ثبت نام در شعبه‌ای که در آن حساب دارند دریافت نمایند.« در برخی از بانکها که این خدمات را بر روی حساب کارت ارائه می دهند این دو رمز به همراه کارت به مشتری داده می شود و یا مشتری می تواند رمز دوم خود را از دستگاههای خود پرداز دریافت نماید.»
    3- فقط قبوضی که در آنها عبارات شناسه قبض و شناسه پرداخت به همراه ارقام آنها درج شده باشند در پایانه‌های غیر حضوری بانکها قابل پرداخت می باشند.
    4- کلیه پایانه‌های الکترونیکی پرداخت قبوض، در پایان عملیات، شماره‌ای را به عنوان شماره پیگیری به مشتری اعلام می نمایند. جهت اطمینان از پرداخت قبض مورد نظر مشتری شماره پیگیری را در قبض خود درج نماید و در برخی از بانکها پس از 24 ساعت و در سایر بانکها بلافاصله می تواند با ورود اطلاعات شماره پیگیری از پرداخت شدن قبض خود اطمینان حاصل نماید.
    5- جهت جلوگیری از پرداخت مجدد قبض توسط سایر اعضای خانواده بهتر است مشتری تاریخ و نحوه پرداخت قبض خود را به همراه شماره پیگیری بر روی قبض بنویسد و همواره قبض و ته قبض را نزد خود نگهداری نماید.
    6- در مواردی که مشتری بدلایل مختلف نیاز به پرداخت قبض خود در شرکتهای خدماتی داشته باشد با دریافت صورتحساب بانکی خود و ارائه آن به همراه قبض پرداخت شده به شرکت خدماتی مورد نظر می تواند این کار را انجام دهد.

    نحوه پرداخت از طریق تلفن بانک:
    1- مشتری می بایست با شماره تلفن تلفنبانک مورد نظر خود تماس بگیرد.« تلفن مشترکین می باید مجهز به سیستم Tone باشد»
    2- پس از شنیدن پیام‌های اولیه، مشتری، شماره حساب و رمز اول خود را وارد می نماید.
    3- پس از شنیدن راهنمایی‌های اپراتور وارد مرحله پرداخت قبض می شود و رمز دوم خود را وارد می نماید.
    4-سپس به درخواست اپراتور، شناسه قبض و شناسه پرداخت مندرج در قبض خود را وارد می نماید.
    5-پس از شنیدن پیام اپراتور در مورد نوع و مبلغ قبض خود از طریق کلید اعلام شده توسط اپراتور عملیات خود را تائید می‌نماید.
    6- سیستم، مبلغ قبض مورد نظر را از حساب مشتری کسر نموده و شماره پیگیری را به مشتری اعلام می نماید.

    نحوه پرداخت از طریق دستگاه‌های خودپرداز:
    1- مشتری با قرار دادن کارت و رمز خود در دستگاهها منوی پرداخت قبوض را انتخاب می نماید.
    2- در دستگاه‌های خودپرداز مجهز به بارکد خوان، مشتری می تواند با انتخاب گزینه پرداخت از طریق بارکدخوان، بارکد مندرج در قبض خود را به دستگاه نشان دهد.
    3- دستگاه، شناسه قبض و نوع قبض و مبلغ قبض را جهت اخذ تائید از مشتری به او نشان می دهد.
    4- در صورت تائید مشتری، پرداخت قبوض انجام شده و رسید به مشتری تحویل داده می شود.
    5-چنانچه بارکد قبوض خوانده نشود یا دستگاه خودپرداز مجهز به بارکد خوان نباشد یا مشتری تمایلی به پرداخت بوسیله بارکد خوان نداشته باشد می تواند گزینه پرداخت بصورت دستی را انتخاب نموده و شناسه قبض و شناسه پرداخت را وارد نماید.
    6- مجدداً دستگاه، شناسه قبض، نوع قبض و مبلغ قبض را جهت اخذ تائید از مشتری به او نشان می دهد.
    7- در صورت تائید مشتری، پرداخت قبوض انجام شده و رسید به مشتری تحویل داده می شود.

    نحوه پرداخت قبوض از طریق تلفن همراه «SMS»
    1- مشتری در قسمت پبام‌های «SMS» تلفن همراه خود پیامی با فرمت اعلام شده توسط بانک را جهت پرداخت قبوض وارد می نماید که در آن پیام، شناسه قبض، شناسه پرداخت، شماره حساب بانکی مشتری و رمز مشتری درج می گردد.
    2- پیام را به شماره موبایل بانک مورد نظر ارسال می نماید.
    3- تائیدیه دریافت پیام از طرف بانک برای مشتری به همراه شماره پیگیری ارسال می شود.
    4-مشتری با ارسال مجدد شماره پیگیری به بانک دستور پرداخت قبض خود را تکمیل می کند.

    نحوه پرداخت قبوض از طریق اینترنت:
    1- مشتری با ورود به سایت بانک مورد نظر و ورود شماره حساب و رمز اول و دوم خود وارد منوی پرداخت قبوض می شود.
    2- سپس نوع قبض مورد نظر را انتخاب نموده شناسه قبض و شناسه پرداخت آن را وارد می نماید.
    3- سیستم شناسه قبض، مبلغ قبض و نوع قبض را جهت اخذ تائید به مشتری نشان می دهد.
    4- پس از تائید نهایی، سیستم شماره پیگیری را به مشتری اعلام نموده و قبض مورد نظر را پرداخت می کند.

    نحوه پرداخت قبوض از طریق تلفن همراه «WAP»
    1- مشتری از طریق موبایل خود به اینترنت متصل می شود سایر مراحل مشابه پرداخت قبض از طریق اینترنت می باشد.
    تذکر: مشتری باید مشترک خدمات Data شرکت ارتباطات سیار باشد.

    نحوه پرداخت قبوض از طریق پایانه‌های فروشگاهی «POS»
    1- مشتری با ورود کارت خود در دستگاه POS و انتخاب گزینه پرداخت بر روی دستگاه اقدام به انتخاب نوع قبض می نماید.
    2- سپس شناسه قبض و شناسه پرداخت را وارد می نماید.
    3- دستگاه مبلغ را به مشتری نمایش خواهد داد. با تائید مشتری، دستگاه، رمز را درخواست نموده و در انتها به مشتری رسید می دهد.
    لازم بذکر است از آنجا که بانک ها هر یک بسته به سیاستهای داخلی خود اقدام به راه اندازی پایانه های الکترونیکی نموده‌اند تمامی پایانه‌های همه بانکها آمادگی ارائه سرویس نداشته و هر بانک پایانه‌های مورد نظر خود را راه اندازی نموده است.

     ردیف

    نام بانک 

     نام بانک

    سایت اینترنت

     1

     

    بانک تجارت

    WWW.tejaratbank.ir

     2

     

     

     بانک صادرات

    https://ib.bsi.ir/Home.jsp

     3

     

     

     بانک ملت

     https://ebanking.bankmellat.ir/ebanking

     4

     

     بانک ملی

     http://billpayment.bmi.ir/billpay

     5

     

      بانک کشاورزی

     

    www.agri-bank.com

     6

     

     

     بانک رفاه کارگران

     

    http://www.refah-bank.ir/portal

     7

     

     

     بانک سپه

     

    https://www.ebanksepah.ir/

     8

     

      بانک اقتصاد نوین

     

    https://modern.enbank.net/CustomerService/jsp/checkBill.jsp

     9

     

     بانک پارسیان

     

    http://bill.pec.ir/HomePage.aspx

     10

     

     بانک مسکن

     

    https://ebanking.bank-maskan.ir

     11

     

     بانک پاسارگاد

     http://bpi.ir/e-payment
     12

     

     بانک سامان

     

    https://bill.samanepay.com

     13

     

     بانک صنعت و معدن

    http://w3.bim.ir

     14

     

     بانک توسعه صادرات ایران

    https://ebank.edbi.ir/Retail/Loginweb.jsp

     15

     

    بانک سینا

    https://www.esinabank.com/CustomerService/jsp/checkBill.jsp 

       * قابلیتهای اضافی با نصب نرم افزار امکان پذیر می باشد.

       ** با نرم افزار موجود بر روی سایت فعال می گردد.

      *** با ارسال عدد صفر به شماره مربوطه راهنمای استفاده از سیستم دریافت می گردد.


مرکز ارتباط مشترکین شرکت گاز استان آذربایجان غربی
  • 1397/3/10 پنجشنبه مرکز ارتباط مشترکین شرکت گاز استان آذربایجان غربی

    مرکز اطلاع رسانی و خدمت رسانی از مراکز مورد نیاز شهروندان کلان شهرها هستند که در ساختاری مشتری مدار و خدمت محور شکل می گیرند . مراکز ارتباط مردمی ، محلی در سازمانها هستند که با استفاده از فناوری ارتباطات بین شبکه ای ، امروزه در قالب مراکز اطلاع رسانی و خدمت رسانی مجازی هم ارتقاء یافته و شناخته می شوند . سیستم تلفن گویا و پست صوتی شرکت گاز از سال 1384 با قابلیت پشتیبانی از 4 کانال طراحی و پیاده سازی گردید. که دراین خصوص هشت شماره تلفن 3849576 و 3849577 و 3849578و3849579و3849580 و3849581 و3849582 و3849583 برای برقراری ارتباط مشترکین اختصاص یافته است.

    مشترک پس از تماس با یکی از شماره های بالا و گرفتن عدد مربوط به منوی دلخواه می تواند به قابلیت دلخواه دست یابد که این قابلیتها به قرار زیر می باشد.

    1) دریافت کارکرد کنتور مشترک

    تماس گیرنده پس از ورود به این بخش کد اشتراک خود را وارد کرده و سیستم پس از اطمینان از درستی آن میزان کارکرد کنتور را از تماس گیرنده درخواست کند و مقدار کارکرد کنتور پس از تائید مجدد تماس گیرنده ثبت شود .


    مرکز اطلاع رسانی و خدمت رسانی از مراکز مورد نیاز شهروندان کلان شهرها هستند که در ساختاری مشتری مدار و خدمت محور شکل می گیرند . مراکز ارتباط مردمی ، محلی در سازمانها هستند که با استفاده از فناوری ارتباطات بین شبکه ای ، امروزه در قالب مراکز اطلاع رسانی و خدمت رسانی مجازی هم ارتقاء یافته و شناخته می شوند . سیستم تلفن گویا و پست صوتی شرکت گاز از سال 1384 با قابلیت پشتیبانی از 4 کانال طراحی و پیاده سازی گردید. که دراین خصوص هشت شماره تلفن 3849576 و 3849577 و 3849578و3849579و3849580 و3849581 و3849582 و3849583 برای برقراری ارتباط مشترکین اختصاص یافته است.

    مشترک پس از تماس با یکی از شماره های بالا و گرفتن عدد مربوط به منوی دلخواه می تواند به قابلیت دلخواه دست یابد که این قابلیتها به قرار زیر می باشد..

    1) دریافت کارکرد کنتور مشترک

    تماس گیرنده پس از ورود به این بخش کد اشتراک خود را وارد کرده و سیستم پس از اطمینان از درستی آن میزان کارکرد کنتور را از تماس گیرنده درخواست کند و مقدار کارکرد کنتور پس از تائید مجدد تماس گیرنده ثبت شود .


    2)اعلام وضعیت صورتحساب
    تماس گیرنده بعد از انتخاب این قسمت کد اشتراک خود را وارد کرده و به تناسب نیاز یکی از تستهای ذیل را با راهنمایی تلفن گویا انتخاب می کند.

    1-2) اعلام میزان گاز بهای مصرفی

    در این قسمت میزان گاز بهای مصرفی مشترک طبق آخرین صورت حساب صادر شده برای مشترک به وی اعلام می گردد.

    2-2) اعلام بدهی مشترک

    در این شاخه نیز کل مبلغ بدهی مشترک و تاریخ آخرین مهلت پرداخت و تعداد بر اساس آخرین صورتحساب صادر شده به وی اعلام می گردد.

    3-2) تعداد قبض صادر شده

    در این قسمت تعداد قبض صادر شده با تاریخ صدور آنها اعلام میگردد.

    3)اطلاع رسانی عمومی

    مشترک پس ازتماس و انتخاب این قسمت به سیستم راهنمای خودکار گردش کار در شرکت متصل شده و پس از دریافت راهنمایی های لازم از تلفن گویا به تناسب نیاز به طور مثال بتواند ئر مورد امور ذیل توسط سیستم راهنمایی شود.

    3-1) راهنمای مشترکین عمده :

      الف: مراحل اشتراک پذیری مصارف عمده

       ب: تسهیلات ویژه برای مشترکین با مصرف عمده

       ج: هزینه های برقراری اشتراک برای مشترکین عمده

    3-2) راهنمای مشترکین جزء

      الف: مراحل اشتراک پذیری

       ب: مدارک مورد نیاز برای اشتراک پذیری و نحوه انجام آن کار

       ج:اجرای لوله کشی داخلی

        د: درخواست نصب علمک

       ه: تعرفه های گاز بهاء و اشتراک پذیری

       ر: سایر خدمات پس از فروش شامل:(تغییر نام - تغییر تعرفه و نوع مصرف - رفع نشتی - صورتحساب المثنی و ...)

    3-3) تعرفه های فروش

      الف: نحوه محاسبه گاز بهاء و نرخ تعرفه های مختلف

       ب:هزینه برقراری انشعاب مشترکین جزء

    3-4) گازرسانی به روستاها

      الف: مراحل طراحی گازرسانی به روستاها

       ب: مراحل شبکه گذاری روستاها


    3-5) مقررات و شرایط استفاده از گاز طبیعی

       الف: ضوابط تغییر نام مشترک

       ب:ضوابط درخواست برقراری انشعاب و تغییرات آن

       ج: ضوابط واگذاری انشعاب

       د: ضوابط قطع موقت انشعاب گاز

       ه: ضوابط برقراری مجدد انشعاب گاز 


    4) صندوقهای صوتی و متنی با هدف دریافت نظرات و پیشنهادات و شکایات ارباب رجوع
       الف: صندوق صوتی برای دریافت پیامهای مشترکین
        ب: صندوق متنی برای دریافت نظرات و پیشنهادات مشترکین که از طریق دستگاه فکس ارسال می کنند

    5) امکانات جانبی برای برقراری ارتباط با مشترکین
      الف: اعلام اخطاریه های مربوط به کنترل میزان مصرف ، بدهی و قطع اشتراک:
      سیستم با توجه به اطلاعات موجود برای هر یک از موارد فوق در تاریخ معین برای مشترک پیام صوتی ،SMS و یا Email ارسال نماید و در صورت عدم پاسخگویی تلفن ثابت مشترک به پیامهای صوتی در ساعتهای معین پیامرا تکرار تا مشترک پاسخ دهد.
       ب: ارسال منابع اعم از فرمها ، پیامها ، و صورتحساب به صورت فکس یا فایل به درخواست مشترک:
       در صورتی که مشترک امکانات لازم را در اختیار داشته باشد بتواند با درخواست هر نوع فرم ، پیام و... آنها را در محل به صورت فکس ، فایل و ... دریافت نماید.
       ج: ارسال SMS (پیام کوتاه) پیام صوتی و Email :
       در مناسنتها و شرایط خاص که نیاز به اعلام عمومی باشد بتوان از طریق ارسال پیام کوتاه بر روی تلفن های همراه و نیز پیام صوتی بر روی تلفن های ثابت و از طریق Email پیغام را به اطلاع عموم رساند .




دفاتر پیشخوان دولت
خدمات الکترونیک کارکنان
سامانه پیام کوتاه
  • 1397/3/10 پنجشنبه سامانه پیام کوتاه

    به اطلاع مردم شهید پرور استان آذربایجان غربی می رساند ،واحد فناوری اطلاعات

    شرکت گاز استان در راستای  به کارگیری سیستم نوین ارتباطی به منظور اجرای طرح

    تکریم ارباب رجوع ، کاهش ترافیک شهری، کاهش آلودگی هوا و اطلاع رسانی الکترونیک

    و ... از سال 1390 اقدام به راه اندازی سیستم پیام کوتاه (sms)نموده است که امکانات

    زیر را برای مشترکین فراهم آورده است.

     

     دریافت آخرین صورتحساب قبض گاز:

     

    با استفاده از این امکان کلیه مشترکین سطح استان می توانند با ارسال شماره اشتراک

    12 رقمی خود به شماره 300019404 اطلاعات آخرین صورتحساب خود اعم از مبلغ –

    تاریخ قبلی- تاریخ فعلی- شناسه قبض- شناسه پرداخت را دریافت و با سیستم پرداخت

    غیر حضوری همانند پیانه فروشگاهی، اینترنت، خودپرداز،وب کیوسک و ... اقدام به

    پرداخت صورتحساب خود نمایند

    مثال:022040302010

    اعلام کارکرد کنتور

    با استفاده از این امکان کلیه مشترکین سطح استان می توانند در صورت دریافت برگ

    اخطار قرائت نسبت به ارسال کارکرد کنتورخود اقدام نمایند. بدین ترتیب نیاز به مراجعه

    حضوری مشترکین به ادارات گاز نمی باشد .برای این کار کافی است ارقام سیاه رنگ

    کنتور خود را یادداشت نموده و به همراه شماره اشتراک 12 رقمی به صورت زیر به

    شماره 300019404 ارسال نمایند.

    ارقام سیاه رنگ*شماره اشتراک

     

    مثال:1234*022040302010

     

    موارد مهم

    فقط اطلاعات درخواستی طبق نمونه ها(مثال ها) ارسال گردد. متن دیگری درج نگردد

    -حتما اعداد به صورت انگلیسی تایپ شود

    - یادآوری می گردد ارائه این خدمات از طرف شرکت گاز رایگان انجام می پذیرد صرفا هزینه ارسال و دریافت پیامک لحاظ می گردد.

     


نظام پرداخت الکترونیکی قبوض
  • 1397/3/10 پنجشنبه نظام پرداخت الکترونیکی قبوض

    هیئت وزیران در جلسه مورخ 5/5/1384 آیین‌نامه گسترش بهره‌برداری از خدمات پول الکترونیکی را بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصاد و دارایی به شرح زیر تصویب کرده است:
    ماده1- به منظور ایجاد تسهیلات و ارتقای کیفیت خدمات به مردم و در جهت تحقق بند 4 ماده 10 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران- مصوب 1383 – کلیه بانک‌های کشور (دولتی و خصوصی) موظفند نسبت به صدور انواع کارت پول الکترونیکی(اعتباری، پیش‌پرداخت)و نصب تجهیزات مربوط از قبیل دستگاه‌های خود‌پرداز(ATM )و پایانه فروش (POS ) و پرداخت اینترنتی جهت استفاده فر‌آیند خرید و فروش کالا و خدمات در کشور اقدام کنند. مشارکت بخش خصوصی مطابق ضوابط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز است.
    ماده2- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، ضوابط و مشخصات فنی- اجرایی مربوط به نظام و فرآیند بانکداری الکترونیکی اعم از داخلی و بین‌المللی و تجهیزات خدمات پول الکترونیک از قبیل انواع کارت‌پول الکترونیکی، انواع دستگاه‌های الکترونیکی دریافت و پرداخت مثل پایانه فروش (POS) و خودپرداز (ATM)، شرایط فعالیت‌ شرکت‌های بخش خصوصی در ارائه خدمات پول الکترونیکی، ایجاد مرکز پایاپای بین بانکی، پرداخت اینترنتی، نحوه صدور گواهی دیجیتال مورد نیاز شبکه بانکی و همکاری‌های بین‌المللی در ارائه خدمات پول الکترونیکی در داخل و خارج از کشور با هماهنگی سیاست‌های تجارت الکترونیکی تهیه، تصویب و ابلاغ و نظارت می‌کند. کلیه دستگاه‌های کشور موظف به رعایت استاندارد‌های مذکور در خدمات مربوط هستند.
    ماده3- مؤسسات بیمه‌گر موظفند نسبت به تهیه و ارائه خدمات بیمه‌ای نوین مناسب با نیاز‌های جدیدبانکداری الکترونیکی و تجارت الکترونیکی اقدام کنند. شورای عالی بیمه کشور مسئول ایجاد هماهنگی لازم است.
    ماده4- دستگاه‌های دولتی، شرکت‌ها و نهادها موظفند کلیه پرداخت‌های کمک‌های غیر‌نقدی به کارکنان خود را به جای بن کاغذی با استفاده از انواع کارت‌های اعتباری پول الکترونیکی انجام دهند. کلیه فروشگاه‌های سراسر کشور با استفاده از شبکه خدمات الکترونیکی بانک‌ها می‌توانند مبادرت به خرید و فروش کالا و خدمات مربوطبه این بن‌ها کنند.خزانه‌داری کل کشور هماهنگی و نظارت بر تحقق این فعالیت‌ها را بر‌عهده خواهد داشت.
    ماده5- کلیه سازمان‌های صادر کننده قبوض پرداخت و دریافت موظفند تمهیدات لازم را برای پرداخت و دریافت الکترونیکی با استفاده از ابزار‌های مذکور در ماده 1 این آیین‌نامه و یا محیط اینترنت فراهم کنند. از آغاز 1385 با تصویب شورای اقتصاد خدمات دریافت قبوض در شعب بانک‌ها (خدمات غیر الکترونیکی) بر اساس تعرفه واقعی خواهد بود.
    ماده6- به‌منظور به روز‌آوری و شفاف‌سازی حساب‌های دولتی (منابع، مصارف، هزینه، در‌آمد) وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل کشور) موظف است کلیه حساب‌های دولتی در کشور را طی 6 ماه از حساب‌های عادی به صورت حساب‌های متمرکز (قابل پرداخت و دریافت در محیط شبکه‌های الکترونیکی و اینترنتی و بر خط در سراسرکشور) تبدیل کند.
    ماده7- به منظور ارائه خدمات بهینه و برقراری تسهیلات اداری و اجرایی برای مردم و تکریم ارباب‌رجوع برای کلیه پرداخت‌های هزینه خدمات و کالاهایی که توسط دستگاه‌های دولتی، شرکت‌ها، موسساتی که شمول آنها مستلزم ذکر نام است، ارائه می‌شود رسید پرداخت وجه توسط انواع دستگاه‌های الکترونیکی از قبیل خودپرداز(ATM )، پایانه فروش (POS ) یا اینترنتی معتبر است. خزانه‌داری کل کشور اعمال هماهنگی و نظارت بر اجرای این رویه را بر‌عهده خواهد داشت.
    این مصوبه طبق نامه شماره 26019/ت 33359 ه. مورخ 10/5 /84 به وزارت امور اقتصادی و دارایی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ شده‌است.

    نتیجه گیری

    1 ــ  در راستای اجرای ماده اول آیین نامه گسترش بهره برداری از خدمات پول الکترونیکی ، مشترکین ما امیدوارند که هرچه سریعتر شرایط  پرداخت الکترونیکی قبوض از طریق تمامی دستگاه های ATM و POS موجود و همچنین سایت های اینترنتی تمامی بانک های دولتی و خصوصی ( مورد تایید بانک مرکزی ) فراهم شود .
    2 ــ در راستای اجرای ماده دوم آیین نامه مزبور ، مشترکین ما امیدوارند که بانک مرکزی به صلاحدید خود هر چه سریعتر آیین نامه ای در زمینه ساماندهی سایت های اینترنتی مذکور تهیه و ابلاغ نماید . با توجه به اهمیت مسائل مربوط به تبلیغات ، آموزش همگانی و کنترل سایت های قانونی قطعاً داشتن مجوز ، یکسان و استاندارد بودن سایت ها فرصت آفرین خواهد بود . 
    3 ــ در راستای اجرای ماده چهارم آیین نامه مزبور اکثر قریب به اتفاق دستگاه های دولتی ، شرکتها و نهادها پرداخت کمک های غیر نقدی خود را با استفاده از انواع کارت های خرید الکترونیکی انجام می دهند . تمامی کارتهای الکترونیک خرید بایستی مشابه کارت های الکترونیک نقدی امکان و قابلیت پرداخت الکترونیک قبوض از طریق تمامی ترمینال های تعریف شده خصوصاً دستگاههای ATM ، POS  و یا سایت های اینترنتی را داشته باشند .
    4 ــ در راستای اجرای ماده پنجم آیین نامه مزبور کلیه شرکت های صادر کننده قبوض بایستی هرچه سریعتر نسبت به تکمیل شرایط پرداخت الکترونیکی قبوض اقدام نمایند .
    5 ــ برای مسئول ملی نظارت بر حسن اجرای آیین نامه گسترش بهره برداری از خدمات پول الکترونیکی توفیق آرزو می کنیم . 

     


    هیئت وزیران در جلسه مورخ 5/5/1384 آیین‌نامه گسترش بهره‌برداری از خدمات پول الکترونیکی را بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصاد و دارایی به شرح زیر تصویب کرده است:
    ماده1- به منظور ایجاد تسهیلات و ارتقای کیفیت خدمات به مردم و در جهت تحقق بند 4 ماده 10 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران- مصوب 1383 – کلیه بانک‌های کشور (دولتی و خصوصی) موظفند نسبت به صدور انواع کارت پول الکترونیکی(اعتباری، پیش‌پرداخت)و نصب تجهیزات مربوط از قبیل دستگاه‌های خود‌پرداز(ATM )و پایانه فروش (POS ) و پرداخت اینترنتی جهت استفاده فر‌آیند خرید و فروش کالا و خدمات در کشور اقدام کنند. مشارکت بخش خصوصی مطابق ضوابط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز است.
    ماده2- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، ضوابط و مشخصات فنی- اجرایی مربوط به نظام و فرآیند بانکداری الکترونیکی اعم از داخلی و بین‌المللی و تجهیزات خدمات پول الکترونیک از قبیل انواع کارت‌پول الکترونیکی، انواع دستگاه‌های الکترونیکی دریافت و پرداخت مثل پایانه فروش (POS) و خودپرداز (ATM)، شرایط فعالیت‌ شرکت‌های بخش خصوصی در ارائه خدمات پول الکترونیکی، ایجاد مرکز پایاپای بین بانکی، پرداخت اینترنتی، نحوه صدور گواهی دیجیتال مورد نیاز شبکه بانکی و همکاری‌های بین‌المللی در ارائه خدمات پول الکترونیکی در داخل و خارج از کشور با هماهنگی سیاست‌های تجارت الکترونیکی تهیه، تصویب و ابلاغ و نظارت می‌کند. کلیه دستگاه‌های کشور موظف به رعایت استاندارد‌های مذکور در خدمات مربوط هستند.
    ماده3- مؤسسات بیمه‌گر موظفند نسبت به تهیه و ارائه خدمات بیمه‌ای نوین مناسب با نیاز‌های جدیدبانکداری الکترونیکی و تجارت الکترونیکی اقدام کنند. شورای عالی بیمه کشور مسئول ایجاد هماهنگی لازم است.
    ماده4- دستگاه‌های دولتی، شرکت‌ها و نهادها موظفند کلیه پرداخت‌های کمک‌های غیر‌نقدی به کارکنان خود را به جای بن کاغذی با استفاده از انواع کارت‌های اعتباری پول الکترونیکی انجام دهند. کلیه فروشگاه‌های سراسر کشور با استفاده از شبکه خدمات الکترونیکی بانک‌ها می‌توانند مبادرت به خرید و فروش کالا و خدمات مربوطبه این بن‌ها کنند.خزانه‌داری کل کشور هماهنگی و نظارت بر تحقق این فعالیت‌ها را بر‌عهده خواهد داشت.
    ماده5- کلیه سازمان‌های صادر کننده قبوض پرداخت و دریافت موظفند تمهیدات لازم را برای پرداخت و دریافت الکترونیکی با استفاده از ابزار‌های مذکور در ماده 1 این آیین‌نامه و یا محیط اینترنت فراهم کنند. از آغاز 1385 با تصویب شورای اقتصاد خدمات دریافت قبوض در شعب بانک‌ها (خدمات غیر الکترونیکی) بر اساس تعرفه واقعی خواهد بود.
    ماده6- به‌منظور به روز‌آوری و شفاف‌سازی حساب‌های دولتی (منابع، مصارف، هزینه، در‌آمد) وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل کشور) موظف است کلیه حساب‌های دولتی در کشور را طی 6 ماه از حساب‌های عادی به صورت حساب‌های متمرکز (قابل پرداخت و دریافت در محیط شبکه‌های الکترونیکی و اینترنتی و بر خط در سراسرکشور) تبدیل کند.
    ماده7- به منظور ارائه خدمات بهینه و برقراری تسهیلات اداری و اجرایی برای مردم و تکریم ارباب‌رجوع برای کلیه پرداخت‌های هزینه خدمات و کالاهایی که توسط دستگاه‌های دولتی، شرکت‌ها، موسساتی که شمول آنها مستلزم ذکر نام است، ارائه می‌شود رسید پرداخت وجه توسط انواع دستگاه‌های الکترونیکی از قبیل خودپرداز(ATM )، پایانه فروش (POS ) یا اینترنتی معتبر است. خزانه‌داری کل کشور اعمال هماهنگی و نظارت بر اجرای این رویه را بر‌عهده خواهد داشت.
    این مصوبه طبق نامه شماره 26019/ت 33359 ه. مورخ 10/5 /84 به وزارت امور اقتصادی و دارایی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ شده‌است.

    نتیجه گیری

    1 ــ  در راستای اجرای ماده اول آیین نامه گسترش بهره برداری از خدمات پول الکترونیکی ، مشترکین ما امیدوارند که هرچه سریعتر شرایط  پرداخت الکترونیکی قبوض از طریق تمامی دستگاه های ATM و POS موجود و همچنین سایت های اینترنتی تمامی بانک های دولتی و خصوصی ( مورد تایید بانک مرکزی ) فراهم شود .
    2 ــ در راستای اجرای ماده دوم آیین نامه مزبور ، مشترکین ما امیدوارند که بانک مرکزی به صلاحدید خود هر چه سریعتر آیین نامه ای در زمینه ساماندهی سایت های اینترنتی مذکور تهیه و ابلاغ نماید . با توجه به اهمیت مسائل مربوط به تبلیغات ، آموزش همگانی و کنترل سایت های قانونی قطعاً داشتن مجوز ، یکسان و استاندارد بودن سایت ها فرصت آفرین خواهد بود . 
    3 ــ در راستای اجرای ماده چهارم آیین نامه مزبور اکثر قریب به اتفاق دستگاه های دولتی ، شرکتها و نهادها پرداخت کمک های غیر نقدی خود را با استفاده از انواع کارت های خرید الکترونیکی انجام می دهند . تمامی کارتهای الکترونیک خرید بایستی مشابه کارت های الکترونیک نقدی امکان و قابلیت پرداخت الکترونیک قبوض از طریق تمامی ترمینال های تعریف شده خصوصاً دستگاههای ATM ، POS  و یا سایت های اینترنتی را داشته باشند .
    4 ــ در راستای اجرای ماده پنجم آیین نامه مزبور کلیه شرکت های صادر کننده قبوض بایستی هرچه سریعتر نسبت به تکمیل شرایط پرداخت الکترونیکی قبوض اقدام نمایند .
    5 ــ برای مسئول ملی نظارت بر حسن اجرای آیین نامه گسترش بهره برداری از خدمات پول الکترونیکی توفیق آرزو می کنیم . 

     

خدمات الکترونیک
1


مجری سایت : شرکت سیگما